Sukuseura

Vihavaisten Sukuseura ry

Perustaminen

Vihavaisten Sukuseura ry perustettiin vuonna 2007. Ensimmäinen sukukokous pidettiin keväällä 2008 Sulkavalla. Ensimmäisessä varsinaisessa sukukokouksessa Sulkavan Suursoutu stadionilla oli paikalla 237 suvun jäsentä.

Seuran tarkoitus

Vihavaisten Sukuseura ry on perustettu pitämään yhteyttä suvun jäsenten kesken ja toteuttamaan yhteisiä tarpeita ja tavoitteita. Seuran tarkoituksena on myös vahvistaa suvun jäsenten välistä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.

Sukuseura vaalii suvun perinteitä ja kunnioittaa menneiden sukupolvien muistoa eli selvittää suvun vaiheita ja historiaa. Sukuseura kerää ja arkistoi sukua koskevaa tietoutta sekä saattaa sitä jäseniensä tietoon. Sukututkimus on yksi tärkeimmistä toimintamuodoista. Tutkimuksen teko selkiytyy, kun tiedetään kuka tutkii ja on tutkinut mitäkin osaa suvusta.

Sukuseura hankkii välineitä tähän työhön ja on samalla taustatukena kaikille tutkijoille. Toiminta on hidasta ja täysin valmista ei synny moneen vuoteen.

Sukuseuran toiminnassa hyvin tärkeällä sijalla on esivanhempien elämänvaiheiden selvittäminen ja suvun historian tallentaminen. Vanhojen suvun jäsenten haastattelut ovat ensiarvoisen tärkeitä.

Monivuotinen tavoite saavutettu

Sukuseuralla on ollut suunnitelmissa sukukirjan julkaiseminen vuonna 2023 kun sukututkimus on valmiina. Osan sukukirjasta tekee FM, sukututkija Ari Kolehmainen. Seura kerää jäsenmaksuja, joista valtaosa ”rahastoidaan” tulevaan. Tietojen keruu tehdään osittain talkootyönä.

Vihavaisten sukukirja Kaiken mualiman Vihavaiset valmistui joulukuussa 2023.

Sukututkimus ei koskaan ole valmis joten sukuun liittyviä tietoja voi  lähettää seuralle edelleen vaikka kirja on valmistunut.

Pyydämme lähettämään oheisen kaavakkeen täytettynä postilla tai sähköpostilla osoitteeseen:

Kylli Pesonen, Rinnetie 15, 58700 Sulkava

e-mail    kyllipesonen@gmail.com

Monilla seuroilla on oma sukulehti mutta me emme ole sellaista suunnitelleet vaan pyrimme hoitamaan tiedotuksen jäsentiedotteilla joista suurin osa tulee jatkossa sähköpostissa.

Seuran jäsenyys

Seuraan voivat liittyä kaikki halukkaat Vihavaiset ja heidän jälkeläisensä sekä muut sellaiset henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita sukuseuratoiminnasta. Sukuseuran jäsenet hyväksyy hallitus. Jäsenyys alkaa kun hallitus on hyväksynyt jäsenen ja hän on maksanut jäsenmaksunsa sukuseuralle.

Alla olevan jäsenhakemuksen voi toimittaa jäsensihteerille.

Raimo Vihavainen, Liinankuja 4, 90800 Oulu
raimo.vihavainen@dnainternet.net

Kun jäsenyys on hyväksytty saat jäsenmaksusta pankkisiirron.

Jäsenmaksu on 25 €/vuosi.